Overname Logitracon en Transverba

Logitracon verder als Vat Logistics Eastern Europe

Logitracon heeft met ingang van dit jaar zijn naam veranderd in Vat Logistics Eastern Europe. Het bedrijf is sinds januari 2008 onderdeel van Vat Logistics Rotterdam. Met de naamswijziging verwachten de aandeelhouders van Logitracon meer duidelijkheid te creëren in de markt over de gezamenlijke activiteiten en een grotere synergie te bereiken. Daarnaast zal VAT Logistics een grotere naamsbekendheid krijgen in Rusland en de Oekraïne.
De Oost Europese activiteiten zijn ondergebracht bij Vat Logistics Eastern Europe in Duiven, waar met ingang van 1 maart 2010 een nieuw logistiek centrum wordt betrokken. In het onderkomen beschikt de dienstverlener over een op- en overslag capaciteit van 15.000 vierkante meter.
Vat Logistics Eastern Europe zal zich op Rusland blijven ontwikkelen en er zullen op korte termijn kantoren worden opgeopend in de regio’s Jekatarinenburg en Novosibirsk. Tegelijkertijd is er een shortsea-dienst opgezet vanuit Amsterdam naar St. Petersburg.

bron:https://www.warehousetotaal.nl/

VAT neemt Transverba over

Transverba

Transverba

Ook Transverba-Waalex maakt voor een deel van zijn transporten gebruik van het spoor, met Hupac en Cemat als operators. ‘Spoorvervoer doen we sinds 1994′, zegt Bijlsma, ‘kwalitatief is dat sindsdien met 300 procent verbeterd.’ Over de weg heeft het bedrijf wekelijks zo’n honderd ritten op Italië met charters, de helft die

kant op, de andere helft terug. Het gecombineerd vervoer betreft nu zo’n zeventig zendingen per week. ‘Dat is alweer een verbetering ten opzichte van eerder dit jaar. Het aantal moet nog verder omhoog, naar tachtig, wil je echt rendabel zijn.’

 

Dat zijn bedrijf zich redelijk door de crisis heeft weten te slaan, komt mede door de overname door branchegenoot VAT, formeel per 1 januari 2008, feitelijk begin dit jaar. ‘Dat bracht ons nieuwe klanten, nieuwe pakketten en leidde tot een bredere spreiding.’ Transverba vervoert onder meer computers en toebehoren, andere hoogwaardige lading, chemicaliën, maar ook bijvoorbeeld zuivel en andere agro-producten.

Bijlsma is over het gecombineerd vervoer niet somber gestemd. ‘Over een paar jaar hebben we al die treinen weer keihard nodig. Zeker als Zwitserland maar door blijft gaan met het verhogen van z’n vrachtautotol.’ Voor de hele markt ziet hij een voorzichtige verbetering. ‘Hard zal het nog niet gaan, pas tegen eind volgend jaar zie ik een echt herstel.’