Vanuit New York maken wij eigen consolidatiecontainers naar Rotterdam. Uw zeevracht lading wordt hierdoor alleen door onze mensen behandeld en hierdoor beperken wij de mogelijkheid op eventuele schades.
Zeevracht New York nodig? Ervaar onze service!
Voor zowel uw FCL- als voor uw LCL verschepingen naar New York, garanderen wij dat de gemaakte afspraken worden nagekomen. Immers ‘afspraak is afspraak’! Samen met de afdeling declaratie en transport dragen wij zorg voor een correcte afhandeling. Onze declaranten helpen u met de afwikkeling van de douaneformaliteiten. Hoe complex de regelgeving ook is, wij hebben de kennis in huis om uw zeevrachtzending optimaal te begeleiden.
FCL en LCL zeevracht
Neele-Vat Logistics verzorgt zowel FCL- als LCL verschepingen van en naar de haven van New York.
FCL staat voor Full Container Load. Bij deze vorm van zeevracht maak je gebruik van een complete container. Hierbij heb je de keuze uit 20ft, 40ft, 40high cube, 40ft open top, 40 Flat Rack en Reefer containers, waarbij ft voor de lengte van de container in voet staat.
Heb je minder dan een container nodig? Dan is LCL wellicht voordeliger dan het boeken van een hele container. LCL staat voor Less Container Load. Bij het versturen op deze manier betaal je alleen voor dat deel wat je in de container gebruikt. De container wordt naar de bestemmingshaven gebracht. Hier wordt de lading weer gesplitst voor de verschillende ontvangers. Op deze manier betaal je dus alleen voor een gedeelte van de container en hoef je geen volle container te boeken.
Reefer Containers
Reefer containers of temperatuur gecontroleerde containers worden gebruikt om goederen te vervoeren die op een bepaalde temperatuur gehouden moeten worden. Wij hebben een speciale afdeling voor deze soort van transport. Onze experts zorgen ervoor dat u op de hoogte bent van restricties en dat uw zending voldoet aan alle wet- en regelgeving. Heeft u lading die in reefer containers vervoert moet worden? Neem dan contact op met onze reefer logistics afdeling.
New York
New York is de grootste stad van de Verenigde Staten van Amerika. Dankzij de leidinggevende en invloedrijke rol in handel, financiën, media, public relations, kunst, mode en educatie geldt zij als een van de belangrijkste wereldsteden. De stad wordt ook New York City of NYC genoemd om haar te onderscheiden van de staat New York, waar zij ligt. New York is niet de hoofdstad van die staat, dat is Albany.
New York ligt in het noordoosten van de Verenigde Staten en in het zuidoosten van de staat New York, centraal tussen de steden Washington D.C. en Boston. De stad is gesitueerd aan de monding van de Hudson River waar deze een beschutte natuurlijke haven vormt voordat ze in de Atlantische Oceaan uitkomt. Deze geografische voordelen hebben New York sterk geholpen in zijn groei tot wereldhandelsstad. Het merendeel van de stad is op de drie eilanden Manhattan, Staten Island en Long Island gebouwd. De schaarste aan grond voor uitbreidingen heeft in sommige gebieden een hoge tot zeer hoge bevolkingsdichtheid tot gevolg.
De haven van New York
De haven van New York heeft het voordeel van een beschutte diepwaterligging met een open verbinding naar de Atlantische Oceaan. Het is historisch gezien een van de belangrijkste havens in de Verenigde Staten. Momenteel is het de op twee na drukste haven van Noord-Amerika. Elk jaar wordt meer dan 25 miljoen ton goederen en bulk overgeslagen, inclusief 4,5 miljoen containers.
De haven bestaat uit een complex van ongeveer 380 kilometer vaargeulen (waar een loods verplicht is), alsook ankerplaatsen en zeehavenfaciliteiten. Grotere schepen hebben vaak hulp nodig van sleepboten om de krappere bochten te kunnen maken.
de natuurlijke diepte van de haven ligt rond 5 meter, maar de haven is door de jaren heen verdiept naar 7 meter in 1880. In 1891 was de hoofdvaargeul al 9 meter diep. In 1914 werd Ambrose Channel de hoofdtoegang tot de haven met een diepte van 14 meter en een breedte van 200 meter. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de haven verder uitgebaggerd tot 14 meter diepte om schepen van de Panamax-klasse te kunnen bedienen. De United States Army Corps of Engineers is momenteel bezig met het uitdiepen van de haven tot 15 meter om Post-Panamax containerschepen te kunnen bedienen die door het Suezkanaal passen. Het uitdiepen levert een groot milieutechnisch probleem op. De bodem is vervuild met pcb’s en andere stoffen. In juni 2009 werd bekendgemaakt dat 200.000 kubieke meter vervuild slib gereinigd zou worden en opgeslagen werd in depots op de plaats van het voormalige Yankee Stadium en Brooklyn Bridge Park. Op veel plaatsen is de zanderige bodem uitgebaggerd tot op de rotsbodem. Verder uitdiepen betekent dat de rotsbodem met explosieven opgeblazen moet worden.
In de haven van New York en New Jersey bevinden zich vier containerterminals. Deze terminals zijn verhuurd aan verschillende bedrijven, zoals A.P. Møller-Mærsk Group, American Stevedoring, NYCT en Global Marine Terminal.
- Howland Hook Marine Terminal
- Port Jersey Marine Terminal
- Port Newark-Elizabeth Marine Terminal
- Red Hook Marine Terminal
Contactpersoon

Heeft u een vraag of wilt u een prijsindicatie?
We reageren binnen een werkdag.