Wanneer kiest u voor een groupagezending en wat is het omslagpunt voor een FCL zending? Wij adviseren u graag.
Wij verzorgen al uw logistieke-, douane-, expeditie- en Europese transportdiensten van A tot Z.
Wanneer kiest u voor een groupagezending en wat is het omslagpunt voor een FCL zending? Wij adviseren u graag.
Let op: het minimale factureerbare gewicht / volume voor LCL is 1 cbm of 1 ton.
Je denkt misschien dat bezorging via zee altijd goedkoop is. Maar in feite is een koerier zoals DHL / UPS / FedEx concurrerender voor dit soort kleine pakketten. Over het algemeen is het beter om koerierdiensten te kiezen dan LCL als het factureerbare gewicht van een zending onder de 100 kg ligt. Voor bepaalde landen ligt dit zelfs op op 200 kg.
Je kunt een offerte krijgen waarin het zeevrachttarief $40/cbm is (in de laadhaven op CIF Rotterdam basis). Wees voorzichtig en probeer eerst een duidelijk totaalbeeld te krijgen. Ga er niet van uit dat dat uw vrachtkosten zijn. Het is eigenlijk maar een klein percentage van de totale kosten. Op de bestemming wordt vaak veel meer in rekening gebracht.
Zoals je je kunt voorstellen, kost het laden van een paar LCL-zendingen in FCL voor vertrek en het uitladen na aankomst heel wat tijd en moeite. Dit betreft niet alleen het fysieke in- en uitladen, maar ook de gecompliceerde verzenddocumenten. De vrachtprijs van een LCL-eenheid moet daarom hoger zijn dan die van een FCL-eenheid.
Of u het beste kunt kiezen voor FCL of LCL, wordt bepaald door de grootte van uw lading. Over het algemeen geldt dat wanneer de inhoud van uw lading meer dan een halve container is, u het beste kunt kiezen voor FCL. Bij een deellading wordt de prijs van het transport gebaseerd op de inhoud en het gewicht van de zending.
Neele-Vat’s keuze
U kunt FCL of LCL kiezen zoals je wilt. Maar wij adviseren toch een basisregel te volgen:
→ Als u 1cbm ~ 15cbm verscheept, kiest u LCL;
→ Als u 15 cbm ~ 20 cbm verscheept, neem dan contact met ons op. Wij adviseren u graag.
→ Als u meer dan 20 cbm kiest, kiest u FCL
Natuurlijk doen wij er als Neele-Vat Ocean alles aan om onze service zo hoog mogelijk te krijgen en te houden. Daarom hebben wij onze eigen LCL containers ofwel consolidatie containers. Kijk op de consolidatie pagina voor onze mogelijkheden.
Heeft u een vraag of wilt u een prijsindicatie? We reageren binnen een werkdag.
Containers en verpakkingen
Welke container is het meest geschikt voor mijn goederen? En met welk type verpakking komen mijn goederen onbeschadigd aan op plaats van bestemming? Wij geven graag verdere uitleg op de pagina containers en verpakkingen.
Douane en documentatie
Wat komt er allemaal kijken bij het importeren en exporteren van goederen? Wat heb ik nodig om goederen binnen te brengen in de EU? Wij hebben de kennis in huis en delen dit graag met u. Lees verder op de pagina zeevracht douane en documentatie.
Incoterms
Incoterms afspreken met uw leverancier, overbodig of een absolute must? En welke is dan het beste in mijn situatie? Graag nemen wij u mee in de wondere wereld van de Incoterms. Lees verder op de pagina zeevracht incoterms.
Diepzeehavens
De meeste zeevracht komt uit het Verre Oosten en de Verenigde Staten. Natuurlijk zijn we in staat om zeevracht transport aan te bieden naar alle wereldwijde diepzeehavens.
Gasmeten
Schadelijke gassen kunnen op diverse manieren in containers terecht komen. Hoe weet u nu of deze gassen niet in uw containers zitten, zodat u uw personeel niet in gevaar brengt? Wij zetten graag de feiten op een rijtje. Lees verder op de pagina gasmeten.
Tarieven
De tarieven van zeevracht zijn afhankelijk van het vaargebied en de periode. Maar hoe komen die tarieven tot stand en waar moet u op letten bij de aankoop van goederen in het buitenland? Lees verder op de pagina zeevracht tarieven.
Alternatieven
Zeevracht is een aantrekkelijk alternatief voor ladingen die niet onder grote tijdsdruk verzonden hoeven worden. Maar wat nu als dit wel zo is? Welke opties zijn er dan nog over? Wij zetten graag alle opties uiteen op de pagina alternatieven voor zeevracht.