Bij Neele-Vat Ocean wordt uw zending van A-tot-Z door 1 persoon behandeld. Vanaf het boeken tot het afrekenen, voor al uw vragen kunt u bij uw eigen accountmanager terecht. Ook vanaf Shanghai maken wij onze eigen consolidatie containers richting Rotterdam. Deze laden en lossen wij met onze eigen mensen. Hierdoor minimaliseren wij de kans op schades aan uw goederen.
Onze declaranten helpen u met de afwikkeling van de douaneformaliteiten. Hoe complex de regelgeving ook is, wij hebben de kennis in huis om uw zeevrachtzending optimaal te begeleiden. Wij vervoeren uw zending van deur-tot-deur en verzorgen alle formaliteiten. Hierdoor kunt u zich richten op alles behalve de logistiek. Dat doen wij voor u!
FCL en LCL zeevracht
Neele-Vat Logistics verzorgt zowel FCL- als LCL verschepingen van en naar de haven van Shanghai.
FCL staat voor Full Container Load. Bij deze vorm van zeevracht maak je gebruik van een complete container. Hierbij heb je de keuze uit 20ft, 40ft, 40high cube, 40ft open top, 40 Flat Rack en Reefer containers, waarbij ft voor de lengte van de container in voet staat.
Heb je minder dan een container nodig? Dan is LCL wellicht voordeliger dan het boeken van een hele container. LCL staat voor Less Container Load. Bij het versturen op deze manier betaal je alleen voor dat deel wat je in de container gebruikt. De container wordt naar de bestemmingshaven gebracht. Hier wordt de lading weer gesplitst voor de verschillende ontvangers. Op deze manier betaal je dus alleen voor een gedeelte van de container en hoef je geen volle container te boeken.
Reefer Containers
Reefer containers of temperatuur gecontroleerde containers worden gebruikt om goederen te vervoeren die op een bepaalde temperatuur gehouden moeten worden. Wij hebben een speciale afdeling voor deze soort van transport. Onze experts zorgen ervoor dat u op de hoogte bent van restricties en dat uw zending voldoet aan alle wet- en regelgeving. Heeft u lading die in reefer containers vervoert moet worden? Neem dan contact op met onze reefer logistics afdeling.
IMO Consol
Neele-Vat heeft een eigen consolidatiecontainer vanuit Shanghai naar Rotterdam. Kijk verder op deze pagina voor meer informatie: IMO Consol Shanghai
Shanghai
Shanghai is de grootste stad van China. De gemeente is sinds 2005 een van de vijf steden in China die de status van nationale centrale stad hebben. Tevens is Shanghai qua inwoneraantal de grootste gemeente ter wereld en is het een van de drie grootste metropolen ter wereld.
Shanghai ontstond als een dorpje dat leefde van de visserij en de textielindustrie, maar door het Verdrag van Nanking dat in 1842 met het Verenigd Koninkrijk werd gesloten, groeide Shanghai uit tot een havenstad met wereldwijde verbindingen. Sinds de jaren 90, na de economische hervormingen van Deng Xiaoping, is de stad bezig zich te herontwikkelen, zo is het zakendistrict Pudong uit de grond gestampt. De stad heeft sinds 2004 de grootste haven ter wereld en heeft daarmee de positie van de haven van Singapore overgenomen.
Shanghai is het handelscentrum en financiële centrum van China. Dit kwam tot stand na economische hervormingen van 1992 en ontstond een decennium later dan veel van de Zuid-Chinese provincies. Voor deze hervormingen moest Shanghai veel belasting betalen aan de centrale regering; gemiddeld kwam zelfs 70% van het nationale belastinggeld uit Shanghai. Vanaf 1992 werd dit verlaagd tot 20-25%. Tegenwoordig behoort Shanghai tot de grootste en meest ontwikkelde steden in China.
Shanghai en Hongkong wilden in 2008 beide het economische centrum van China worden. Hongkong had in 2003 een BNP van ¥46 586 (ong. US$5 620) per hoofd van de bevolking en nam daarmee een 13e plek in. Hongkong heeft als voordelen het sterkere wettelijk systeem en meer expertise in het bankwezen en de dienstensector. Shanghai heeft daartegenover voordelen van zijn sterkere banden met het Chinese binnenland en de centrale regering, en heeft een sterkere basis op het gebied van productie en technologie.
De haven van Shanghai
De haven van Shanghai is sinds 2005 de grootste haven van de wereld (uitgedrukt in tonnage). De haven ligt bij de Chinese stad Shanghai aan de Oost-Chinese Zee, en omvat een diepzeehaven, Yangshan Deepwater Port, en een binnenvaarthaven met diverse containerterminals. Binnenvaart vindt plaats op de Jangtsekiang, Huangpu Jiang en de Qiantang Jiang.
De haven is de grootste van China, ongeveer een kwart van alle lading dat per schip het land binnenkomt of uitgaat wordt hier overgeslagen. De overslagcijfers variëren per bron en komt mede door verschillen in de afbakening van de haven. Voor de containeroverslag zijn de cijfers meer eenduidig.
Contactpersoon

Heeft u een vraag of wilt u een prijsindicatie?
We reageren binnen een werkdag.